Friday, December 7, 2007

Cara Terbaik Cari Duit Di Internet

Dalam post pertama ni, saya nak explain bagaimana orang zaman ni boleh mencari duit dengan melalui internet saja. Dengan ilmu yang serba kekurangan ni saya try la explain untuk korang..hehe. Waktu ni ramai yang dah melibatkan diri dengan dunia perniagaan internet ni. Di negara lain khususnya US ramai yang dapat menjana pendapatan yang lumayan dari internet. Mengapa? Tidak percaya ek? Ok saya kenalkan korang seorang mamat ni nama dia John Chow. Pendapatan dia untuk bulan november ni $27,240.83. Banyak woo!! Smua duit ni dia dapat melalui program internet je..fuuhh..klu korang masih tidak percaya lagi korang gi je kat website dia k.

Antara cara yang digunakan untuk mencari duit dari internet seperti pengiklanan, jual produk atau perkhidmatan, affiliate partner, menulis dan banyak lagi la program yang boleh menghasilkan duit dari internet ni sampai malas lak nak taip..hahaha.. Kebanyakkan program kita bleh join dengan free yang penting ada website atau pun blog. Tak payah bersusah-payah ikut skim cepat kaya tu bukannya kaya pn..tp klu ikut program di internet ni..InsyaAllah..bleh dapat duit lebih yang penting usaha..usaha..usaha dan keinginan untuk berjaya dlm bidang ni. Ni nak bagitau..yang paling penting kita kena pandai promosi website kita klu tak alamatnya tidak dapatlah merasa duit internet..hehehe..Tentang promosi website saya akan terangkan di post seterusnya k.

Oklah saya senaraikan program yang tengah famous sekarang ni untuk menjana pendapatan dari internet. Ni yang saya tahulah mungkin banyak lagi program yang saya tak tahu. Biasala masih banyak lagi perlu dipelajari tentang buat duit melalui internet ni. Canggih betul sekarang ni kan?

Ni program yang kita bleh join sekaki untuk cari duit:

  1. Google Adsense
  2. Amazon
  3. Nuffnang
  4. Adverlets
  5. Kontera
  6. Affiliatebot
  7. PayPerPost
  8. Daytipper
  9. AdBux
  10. BidVertiser
  11. Auction Ads
  12. Shareapic
  13. Speedy Share
  14. Chitika
  15. eBay AdContext
  16. WidgetBucks
Emm..banyak lagi sebenarnya program yang bleh kita sertai tp jari ni dah penat..so nanti saya update lagi ok.. : )



0 comments: